Skip links
Inhoud

De week nadat Dichtblij op TV was

31 mei 2013 - door Wijnand Vossestein

WijnandBC.png

Afgelopen weekend was ik te gast in het programma Business Class op RTL7. In het vraaggesprek met Harry Mens kwam het concept van Dichtblij uitgebreid naar voren. En de wijze waarop we tot de propositie zijn gekomen. De strekking is uiteraard dat we graag op een prettig manier willen voorzien in de behoefte van zowel werkgevers als werkzoekenden. En we willen van-werk-naar-werk in Nederland goed organiseren. Na de uitzending, afgelopen zondag, bleef het niet lang stil bij Dichtblij...

Het item over Dichtblij was ongeveer halverwege het programma. Net voor 11:30 uur op zender op de zondagochtend. Het item eindigde met een oproep van mijzelf aan mensen in Nederland. Een oproep om heel Nederland Dichtblij te maken. En mensen, die hier lokaal aan willen bijdragen kunnen zich melden via onze site. 

Op de site hadden we een doorlink geplaatst, die doorleidde naar meer specifieke informatie. En indien mensen interesse hadden, konden ze mij mailen. Gewoon wijnand (at) dichtblij.nl en kom maar op met die reacties! Zodra het item voorbij was, begon de inbox van mijn Gmail "te leven". Het cijfertje ongelezen achter een Postvak In, je weet wel, dat cijfertje tussen haakjes...

Dat getalletje begon na het item direct op te lopen. Ondertussen ging mijn telefoon diverse keren. Met familie, vrienden en Dichtblij-collega's. Je hoort in je telefoon de WhatsApp jes etc. binnenkomen. En de mailbox stroomde bijna letterlijk vol met reacties. Vanuit heel Nederland. Letterlijk vanuit Maastricht, de Kop van Noord-Holland, Oost Groningen tot Zeeuws Vlaanderen.  

De concrete oproep was om Reseller te worden van Dichtblij. Met als doel om in de eigen woonplaats werkgevers en werkzoekenden prettiger te bedienen. Daar is gehoor aan gegeven! Vele reacties van mensen, die om uiteenlopende redenen graag met ons de markt van onderaf willen veranderen.

Ook veel reacties van mensen, die momenteel helaas werkloos zijn. Die hopen dat het lukt om mensen vooral van-werk-naar-werk te laten gaan. Dit hopen ze, aangezien ze zelf aangeven de situatie van werkloosheid als heel vervelend te ervaren. En veel reacties van werkgevers, die herkennen hoe vervelend het is om een medewerker om bedrijfseconomische redenen te moeten laten gaan.

Wij zijn erg blij met al die reacties. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd om alle reacties te rubriceren en iedereen een inhoudelijk en persoonlijk antwoord te geven. Het is echter wel gelukt dit deze week af te ronden. 

Nu is de uitdaging om snel lokaal Dichtblij snel te laten groeien. Alle werkgevers, werkzoekenden en andere betrokkenen zijn harte uitgenodigd om mee te doen! 

Deel dit bericht